به نیاز کارخانه خوش آمدید

ماشین آلات بستنی ساز ایران در تراز جهانی

یک تولید کننده دستگاه بستنی و عضو اتحادیه صنایع برودتی کشور گفت: هم اکنون صنعت تولید ماشین آلات بستنی ساز کشور همپای صنایع جهانی به سمت جلو در حال حرکت است.

محمدعلی شمس زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصادضمن اشاره به این جمله که صنایع برودتی شمس در سال ۱۳۴۷ در کشور تاسیس شده است، افزود: این کارخانه ماشین آلات بستنی را با کیفیت بالا تولید وبه بازار مصرف عرضه می کند.

این عضو اتحادیه صنایع برودتی کشور گفت: تکنولوژی محصولات تولیدی صنایع برودتی شمس مبتنی بر فناوری های روز دنیاست.

وی افزود: در شرایط فعلی تولید دستگاه های بستنی بصورت تخصصی در ایران بوسیله دو شرکت صورت می گیرد.

شمس زاده اضافه کرد: این دستگاه ها می توانند ۶۰ تا ۸۰ نوع بستی با طعم های مختلف به مدد تکنولوژی روز دنیا تولید کنند.

وی ضمن اشاره به این جمله که حرکت صنعت تولید ماشین آلات بستنی کشور امروز همپای صنایع جهانی در این حوزه است، گفت: کارخانه مزبور به دلیل کیفیت بالای تولید محصول ضمن تامین نیاز داخلی بخشی از تولیدات خود را سالانه به کشورهای متعدد دنیا صادر می کند.

این عضو اتحادیه صنایع برودتی کشور افزود: کارخانجات صنعتی شمس با در اختیار داشتن امکانات و تکنولوژی پیشرفته و با بهره گیری از دانش روز دنیا و متخصصان ورزیده توانسته تاکنون دستگاه های مدرن و پیشرفته را مطابق با استانداردهای بین المللی به بازار ارائه دهد و رقابت سالم و سازنده ای برای پیشرفت صنعت سرمایش با سایر کارخانجات مهم جهان داشته باشد.

شمس زاده در ادامه ظرفیت تولید کارخانجات صنعتی شمس را یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال عنوان کرد و اظهارداشت: امکان افزایش تولید در این مجموعه وجود دارد منتها به دلیل وجود برخی مشکلات منجمله بیمه، مالیات، تامین اجتماعی و غیره دستیابی به این مهم فعلا میسر نیست.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده سدی در برابر توسعه و رونق تولید مملکت است بر لزوم تسریع در رفع این مانع جدی تاکید کرد.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه با هدف حمایت از تولید ملی و معرفی کالاهای داخلی تهیه و پخش می‌شود.

alt

منبع:

http://radioeghtesad.irib.ir