به نیاز کارخانه خوش آمدید

ورود بی سابقه فیسبوک به فهرست 10 برند برتر جهان

ورود بی سابقه فیسبوک به فهرست 10 برند برتر جهان

ام بی ای نیوز: شرکت های فعال در عرصه فناوری در شرایطی 50% از 10 برند برتر در فهرست بهترین برند های جهان را به خود اختصاص می دهند که Apple و گوگل برای پنجمین سال متوالی در جایگاه های نخست قرار گرفته اند.
فیسبوک در پی ارتقای درجه به هشتمین برند با ارزش جهان تبدیل شد و برای نخستین بار به فهرست 10 برند برتر دنیا راه یافت.
این نتایج بخشی از گزارش موسسه اینتربرند با عنوان "یهترین برند های جهان" را تشکیل می دهند که روز 25 ستامپر منتشر شد.
گزارش فوق نشان می دهد که در این فهرست فناوری بخش غالب است. حفظ جایگاه نخست به وسیله Apple به عنوان ارزشمند ترین برند جهان برای پنجمین سال متوالی یا تداوم رتبه دوم گوگل برای مدت زمان مشابه این حقیقت را ثابت می کند. با 4.2% رشد نسبت به سال 2016، ارزش 100 برند برتر جهان امسال در مجموع به 1 میلیارد و 872 میلیون دلار رسید.

ارزش برند Apple تا مرز 3% رشد پیدا کرد و به رقم 184 میلیون و 200 هزار دلار دست یافت. در ادامه ارزش برند گوگل نیز تا 6% افزایش را تجربه کرد و به 141 میلیون و 700 هزار دلار رسید. مایکروسافت در پی معامله جایگاه خود با کوکا کولا موفق به حفظ جایگاه سوم خود شد و بکی از 16 برندی نام گرفت که به رشدی دو رقمی دست یافتند. کوکاکولا در این فهرست مقام چهارم را کسب کرد و آمازون، سامسونگ، تویوتا، فیسبوک، مرسدس بنز و IBM نیز به ترتیب پس از آن در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

این رده بندی بر اساس سه عنصر مختلف شکل گرفت که به ارزش کلی برند کمک می کنند: عملکرد مالی محصولات و خدمات با نام یک برند خاص، نقش برند در تاثیر گذاری بر روی انتخاب مشتری و قدرت برند باید قیمت اصلی یا درآمد های امن برای شرکت مورد نظر را مشخص نمایند.
فیسبوک با افزایش 48 درصدی ارزش خود شاهد بیشترین رشد در سال گذشته بود. پس از آن ارزش برند آمازون 29%، Adobe 19%، آدیداس 17% و Starbucks 16% رشد یافت.

به گفته جز فرامپتون، مدیر اجرایی جهانی Interbrand، ما در یکی از هیجان انگیز ترین، اجتماعی ترین، تکنولوژیکی ترین و صنعتی ترین دوران تغییر در طول تاریخ زندگی می کنیم که البته این موضوع جنبه های مختلف تجارت و زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین محیطی که مدام در حال تغییر است، افزایش میزان چالش بر انگیز بودن روند رشد، دلیل نیاز بیش از همیشه کسب و کار ها به برند های مختلف به شمار می رود. بهترین برند های جهان این موضوع را درک می کنند که برند ها پلت فرم رشد هستند.

ورودی های جدید شامل Netflix (رتبه 78)، فراری (رتبه 88) و salesforce.com (رتبه 84) می شوند. نیمی از 10 نام برتر فهرست، برند های فعال در حوزه فناوری به حساب می آیند. در مقایسه با آن، این رقم در سال 2016 چهل درصد بود. به هر حال، صنعت خودرو همچنان با 16 برند، بیشترین سهم را در میان 100 برند برتر لیست فوق به خود اختصاص داده است.

آن ها در زمینه کسب تجارب گوناگون به مهارت فراوانی دست یافته اند که این عامل خود ارزش برند را بالا می برد. نزد هر 10 برند برتر، هیچ چیز بی هدف اختراع نشده است. نوآوری های تاره که به شکل یکپارچه در اکوسیستم تجارب دیگر ادغام می شوند، کاملا اطراف برند ها خود تمرکز خواهند کرد.

ورود بی سابقه فیسبوک به فهرست 10 برند برتر جهان
 

مترجم: مرضیه فروتن
www.marketingweek.com

سه شنبه 11 مهر 1396