به نیاز کارخانه خوش آمدید

فروشگاه مفهومی تویوتا، نیمی کافه نیمی خدمات به اشتراک گذاری خودرو

 
فروشگاه مفهومی تویوتا، نیمی کافه نیمی خدمات به اشتراک گذاری خودرو

ام بی ای نیوز: با کاهش آمار خرید خودرو میان نسل جوان رانندگان، برند های فعال در عرصه خودرو چگونه با آن ها ارتباط برقرار می کنند؟ فروشگاه مفهومی (concept store) جدید تویوتا در ژاپن این مساله بغرنج و پیچیده را خطاب قرار می دهد: در این فروشگاه نیمی کافه نیمی خدمات به اشتراک گذاری خودرو، افراد می توانند با نرخ های مقرون به صرفه خودرو کرایه کنند.
پروژه "Drive to Go by Toyota"، با کمک شرکت نوآوری "Inamoto & Co." و همکاری مدیر ارشد جهانی خلاقیت سابق شرکت نوآوری دیجیتال "AKQA"، ری ایناموتو، اجرا شد.
این فروشگاه مفهومی واقع در شهر "Nagoya" نزدیک مرکز مدیریت تویوتا، با هدف تبدیل شدن به فضایی آرام و غیر تبلیغاتی طراحی شده است که آن جا برند می تواند با آن دسته از رانندگان جوان ارتباط برقرار کند که هنوز تجربه ورود به بازار خرید و فروش خودرو را ندارند. به گزارش مجله "Nikkei Asian Review"، میزان فروش خودرو های جدید در ژاپن سال گذشته با افت 2 درصدی به 4.97 میلیون دستگاه رسید. در ژاپن، دیگر مثل گذشته خرید یک خودرو نماد وضعیت مطلوب برای نسل جوان نیست و تویوتا نحوه تکامل و رفع نیاز های مصرف کنندگان را تجربه می کند.

به نظر می رسد که فروشگاه مفهومی نیز باعث ایجاد هیجان در میان خریداران بالقوه شده است. خودرو هیبریدی i-ROAD نسل آینده تویوتا، یک خودروی فوق العاده باریک با عناصر تشکیل دهنده موتورسیکلت، هنوز به بازار عرضه نشده است اما شما می توانید یکی از آن ها را در فروشگاه ناگویا قرض بگیرید. امکان رزروز آن ها از ماه مارس وجود دارد.
همچنین یک کافه در این فروشگاه مفهومی وعده های غذایی سبک نظیر قهوه لاته و ساندویچ گوشت گاو دودی را عرضه می کند. از آن جا که فروشگاه مفهومی یک نقطه آغاز برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته در فضای باز به شما می رود (این فروشگاه تجهیزات کمپینگ را نیز کرایه می دهد)، با توجه به تعبیه پریز های متعدد برای شارژ موبایل، رستوران و کافه در فضای باز یک نوع حس راحتی را در دل مشتریان به وجود می آورد. شرکت معماری "Archicept City" و یک شرکت برگزار کننده رویداد های مختلف به نام "Rights Apartment" نیز بر روی این ایده کار کرد.

مترجم: مرضیه فروتن
www.creativity-online.com

سه شنبه 9 آبان 1396
منبع: